היום נכנסה בצורה רשמית שחקנית נוספת בתחום האפליקציות להזמנת מוניות, אפליקציית PickUp מתיימרת לשבור את השוק ולהילחם ראש בראש מול גט טקסי (Gett), אובר (UberTaxi) ואפליקציית רקסי (Raxi) היחסית חדשה שהושקה לפני כחודש.
מי עומד מאחורי אפליקציית PickUp?
בראש קבוצת המשקיעים באפליקציה PickUp עומד יצחק זיזוב מבעלי חברת הפיתוח Bigapps. על פי פרסומי החברה, עד היום הושקעו בפיתוח האפליקציה כ – 4 מיליון ₪ כאשר החברה מתכננת לצאת בקרוב לסבב גיוס הון נוסף.
בשלבי הפיילוט אפליקציית פיקאפ גייסה כ – 2,000 נהגים כאשר המטרה היא להגיע לכ – 5,000-6,000 נהגים עד הסוף השנה. לשם השוואה, מספר הנהגים הפעילים בגט טקסי (Gett) עומד על כ – 8,500 בלבד!
מהם מחירי אפליקציית PickUp? האם משתלם לנסוע עם אפליקציית PickUp?
בדומה לאפליקציות אחרות בשוק, המודל העסקי של אפליקציית PickUp מתבסס על כך שהנהגים אשר מספקים את שירותי הנסיעה משלמים על כל לקוח כ – 10% מעלות הנסיעה.
עבור הצרכנים אשר שוקלים להזמין דרך אפליקציית PickUp אין בשורה אמיתית מכיוון שתנאי ההזמנה והתשלום דומים להתנהלות של גט טקסי (Gett) בה הנהגים פועלים בהתאם למחירון הרשמי של משרד התחבורה ורשאים לגבות תוספות שונות ומשונות החל מ – 4.1 ₪ על כל מזוודה ועד 4.8 ₪ על הזמנה טלפונית אשר מייקרות את הנסיעה.
לפי רשף מתחנת מוניות רשף לנתב"ג, לקוחות אשר רוצים ליהנות ממחירים זולים יותר מהמחירון הרשמי של משרד התחבורה יכולים למצוא אותם אצל תחנות מקומיות ונהגים פרטיים אשר פרוסים ברחבי הארץ.
בשביל להמחיש לנו את המציאות בשטח, רשף מציג השוואת מחירי מוניות גט טקסי לנתב”ג מול מחירי מוניות רשף שהוא ערך באתר הבית של החברה. על פי ההשוואה ניתן לראות כי מונית לנתב"ג מתל אביב בלילה (תעריף 2) אצל מוניות רשף לנתב"ג תעלה רק 120 ₪ לעומת 148 ₪ אצל אפליקציית PickUp או גט טקסי (Gett) או מונית לנתב"ג מבת ים בלילה תעלה רק 120 ₪ לעומת 137 ₪ אצל המתחרות. כמובן, שהמחירים אצל המתחרות לא כוללות את התוספות השונות (דמי ההזמנה, המזוודות, נוסע שלישי וכדומה) אשר יכולות לייקר את עלות הנסיעה באחוזים רבים.
לסיכום, אפליקציית PickUp מצטרפת לשוק אשר מגיע לנקודת רתיחה בחודשים האחרונים. כרגע לא נראה שמסתמנת הוזלה כלשהי במחירי הנסיעה, אך בהחלט יתכן שבעקבות התחרות הבריאה יחול שיפור באיכות השירות והזמינות של הנהגים באפליקציות השונות.