אם הגעתם לשדה התעופה וגיליתם בהפתעה שהטיסה בוטלה, כדאי שתכירו את חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) אשר מקנה לכם פיצוי כספי על ביטול טיסה ברגע האחרון.
רק 7% מנוסעים בישראל מבקשים את הפיצוי הכספי שמגיע להם
לפי נתונים של שירות Flight Refund, שירות משפטי מבוסס הצלחה אשר מתמחה בהגשת תביעות לפיצוי כספי מול חברות התעופה, רק 7% מהנוסעים בישראל מבקשים את הפיצוי הכספי שמגיע להם במקרים של איחורים, ביטול או אובר בוקינג בטיסה.
לפי הצוות המשפטי של Flight Refund, הסיבה העיקרית היא שהציבור הישראלי עייף ממלחמות ולא מעוניין לטפל בבירוקרטיה מול חברת התעופה. לפי Flight Refund ההפסד הכספי למשפחה של 4 נפשות אשר סבלה מביטול או איחור של 8 שעות ויותר בטיסה יכול להתבטא ביותר מ – 10,000 ₪ למשפחה.
פיצוי כספי בגין ביטול טיסה
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) מתייחס ל – 3 סיטואציות עיקריות בעת פיצוי בגין ביטול טיסה מצד מפעיל או חברת התעופה:
- התראה עד 14 יום לפני הטיסה – במידה והנוסע קיבל התראה על ביטול הטיסה 14 יום לפני מועדה המתוכנן, חברת התעופה נדרשת להחזיר לנוסע את התמורה אך לא נדרשת לפצות אותו כספית על ביטול הטיסה.
- התראה בין 7 ל – 14 יום לפני הטיסה – במידה והנוסע קיבל התראה על ביטול הטיסה בין 7 ל – 14 ימים לפני מועד הטיסה הוא זכאי להשבת התמורה ולפיצוי כספי במידה והטיסה החלופית הוקדמה בעד שעתיים ונחתה ביעד בתוך ארבע שעות משעת הטיסה המקורית.
- התראה בתוך פחות מ -7 ימים לפני הטיסה – במידה והנוסע קיבל התראה על ביטול הטיסה בפחות מ – 7 ימים לפני הטיסה הוא זכאי להשבת התמורה ולפיצוי כספי של עד 3,080 ₪ כחוק.
חשוב לציין כי אם הנוסע בחר להעלות על טיסה חלופית במועד אחר, חברת התעופה רשאית להפחית את גובה הפיצוי ב – 50%, כך שהפיצוי המקסימלי שיתקבל הוא 1,540 ₪ לנוסע בהתאם למרחק הטיסה.
לסיכום, אם טיסתכם בוטלה מכל סיבה שהיא בפרק זמן של שבועיים ממועד הטיסה, סביר להניח שמגיע לכם פיצוי כספי על הנזק שנגרם לכם.
לפי הגשת תביעה לפיצוי כספי ביטול או איחור בטיסה, מומלץ לבדוק את גובה הזכאות בהתאם לחוק שירותי התעופה (חוק טיבי) הישראלי ובהתאם לתקנות האירופאיות, על מנת שתוכלו לקבל את הפיצוי המקסימלי בתביעה.