מעל 5 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק מדי יום. חלק עושים זאת במחשב וחלק באפליקציה שבמכשיר המובייל שלהם (רובם…). שיווק בפייסבוק הוא הבסיס לחשיפת העסק שלכם ומשיכת לקוחות חדשים. הכל מתחיל עם פתיחת דף עסקי בפייסבוק וניהול נכון של הדף.
רוב הישראלים הבוגרים גולשים בפייסבוק. זאת עובדה מוכחת עם 5 מיליון חברים מישראל ברשת החברתית הענקית. זאת בעיקר הסיבה לכך שמדובר על פלטפורמה מצוינת לחשוף את העסק, השירות או המוצר שלך ולמשוך לקוחות חדשים. על מנת לעשות זאת בצורה נכונה ויעילה יש להתנהל נכון באמצעות דף עסקי פעיל.
איך מושכים לקוחות חדשים באמצעות פייסבוק?
השאלה הזאת מקבלת תשובה בת 5 אלמנטים שיש להכיר (ולבצע) כדי למשוך לקוחות חדשים לעסק שלך.
- פתיחת דף עסקי בפייסבוק – הבסיס לכל הנוכחות העסקית שלך הוא באמצעות פתיחת דף עסקי בפייסבוק. הדף מפריד בין הפרופיל הפרטי שלך (והחיים האישיים..) ובין הזהות העסקית שלך. הדבר הכרחי עבור מי שמנהלים עסק של איש אחד או מי שמנהלים עסק עם עשרות או מאות עובדים.
- ניהול דף עסקי בפייסבוק – אחרי שפותחים דף עסקי צריכים גם לנהל אותו בצורה נכונה ואפקטיבית. הניהול חייב לכלול העלאה שוטפת של תכנים רלוונטיים למבקרים בדף. יש להעלות חדשות מהתחום העסקי שלכם, טיפים שימושיים, השתתפות שלכם באירועים עסקיים, מידע על המוצר או השירות שאתם מציעים וכדומה. ההמלצה כיום היא להעלות לפחות 3-4 פוסטים מדי שבוע! הרשת החברתית פעילה מאוד ואנשים עוברים מפוסט אחד לאחר במהירות. כדי שייחשפו לתוכן שלכם חובה להיות זמינים ברשת ככל שניתן ו"להזכיר" שאתם קיימים.
- פרסום לקהל יעד ממוקד – באמצעות דף עסקי בפייסבוק אתם יכולים לבחור קהל יעד רלוונטי לעסק שלכם ולפרסם ישירות אליו. פרסום ממומן בפייסבוק אפשרי רק באמצעות דף עסקי והוא מאפשר לכם לבחור קהל ממוקד ורלוונטי על פי חתכים שונים שפייסבוק מציע לכם על סמך המידע הרב שהוא אוגר על החברים שגולשים בו. תוכלו לסנן את הקהל שלכם על פי מין, גיל, אזור מגורים, תחומי עניין, מקצוע, רמת הכנסה וכן הלאה. בדרך פילוח שכזאת תגיעו לקהל מצומצם שאליו יופנה כל תקציב הפרסום שלכם. בד"כ הדבר מוביל ליחס עלות-תועלת הכי טוב מבין כל חלופות הפרסום האפשריות.
- השתתפות בקבוצות – נוכחות שלכם בקבוצות מקצועיות הכרחית מאוד. אין מדובר על קבוצה של "הורים מאושרים בחיפה" או "הבדיחות של מוטי" וכדומה אלא בקבוצות שרלוונטיות לתחום העסקי שלכם. אדריכל יצטרף לקבוצות של אדריכלות ועורך דין לקבוצות של שאלות משפטיות וכן הלאה. נוכחות בקבוצות תאפשר לכם גם להגיב לגולשים שמתעניינים בתחום העיסוק שלכם ובדרך זאת לחשוף את עצמכם ולחזק את המוניטין המקצועי ומצד שני להכיר קולגות בתחום ולשמוע דעות ומידע חדשים מדי פעם.
- זמינות מידית – הרשת פעילה מסביב לשעון ולכן חשוב לביות עם אצבע על הדופק ככל שניתן. לקוח פוטנציאלי שואל שאלה ואתם יכולים מיד לתת לו מענה ותשובה שתוביל אולי לרכישה. אדם אחר העביר ביקורת על השירות שלכם, ואתם יכולים להגיב עניינית ובמהרה על המקרה בפרטי או היכן שפרסם זאת ולטפל בעניין במהירות. חשוב להיות זמינים ועם תגובה יעילה ככל שניתן כדי לחזק את מעמדכם ברשת ולהרוויח לקוחות חדשים.
פייסבוק היא ללא ספק פלטפורמה מעולה למשיכת לקוחות חדשים, וחשוב לנהל פעילות נכונה של שיווק בפייסבוק באמצעות דף עסקי, כדי להגיע לקהל הלקוחות הזה.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים.